Szerdai pozsonyi tüntető a jogfosztás ellen!

Szerdán tüntettem Pozsonyban  (minden felvidéki médiának elküldtem hírként, hogy tüntetni fogok, de  sem előtte, sem utána senki semmit nem közölt le) magyarként egyedül, a parlament előtt. Senki más magyar, egy pozsonyi magyar sem volt ott. Nem mondta el, hogy ez a fasiszta rendszer nem való Európába, senki nem mondta el: büntetlenül nem szabad az emberekkel játszadozni.

Mi megint csődöt mondtunk, senki jött velem oda tiltakozni. Még a volt federalista párt tagjai sem ébredtek fel, nem voltak ott. Pedig most eljött a tettek ideje. Ma megint Pozsonyba szerettem volna menni, de egészségügyi okok miatt nem sikerült. A kormányhivatal előtt szimbolikusan elégettem volna az útlevelemet, és önként lemondtam volna a szlovák állampolgárságomról. Nem akarok egy fasiszta állam tagja lenni, elhagyni a szülőföldemet – azt sem fogom -, még ha ezt bármiféle erők szeretnék is.

A tegnapi tüntetés mégis sikeres volt, mert rengeteg ember megállt, s elbeszélgettem velük. Többen jelezték, hogy június 4-én a Hodzsa téren lesznek, a trianoni tüntetésen, amit oda 15:00 és 18:00 között jogerősen bejelentettem.  Szerdai pozsonyi tüntető a jogfosztás ellen! Tovább olvasása

Bósza János június 4-én Pozsonyban tüntet – Bósza János közleménye

2010.05.12. www.commora.hu

Bejelentettem a békés vélemény-nyilvánításomat, s ott leszek a pozsonyi Hodzsa téren, az elnöki palota előtti szökőkútnál. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tömegtüntetés lesz, egyszemélyes helyett, mert ezt nem engedélyezték, de a tömegtüntetést igen, délután három órától este hatig (15:00-18:00). Azt tervezem, hogy végigbeszélem ezt a három órát, eddigi írásaimból egy összefoglaló formájában, magyarul és szlovákul. Semmit nem mondok el kétszer ugyanazon a nyelven. Tehát a magyarul elmondott szöveget már szlovákul nem ismétlem meg, akárcsak a szlovák szövegemet magyarul. Tudom, ezzel nyelvtörvényt sértek majd, de ez legyen a legkisebb bűnöm a bűnösök között. Aki fel akar szólalni, annak lehetőséget adok. Legyünk sokan, hogy végre ne a hazugságáradat – ami körbevesz minket – irányítsa tetteinket, hanem a szív igazsága, ami elhozza számunkra a szebb jövőt. Bósza János június 4-én Pozsonyban tüntet – Bósza János közleménye Tovább olvasása

Trianon nélkül Szlovákia sem létezne

(KATT a képre)

Alcím: Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata az állampolgárságról

A világ még nem heverte ki a II. világháború borzalmait, amikor 1948. december 10-én az ENSZ elfogadta az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát. A történelem során első ízben fordult elő, hogy a nemzetek összefogtak, és közös erővel kidolgozták az igazságosság, az egyenlőség és a jog egyetemes fundamentumát.

Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata, részlet:

“15. cikk

(1) Mindenkinek joga van az állampolgársághoz.

(2) Senkit sem lehet állampolgárságától, sem állampolgársága megváltoztatásának jogától önkényesen megfosztani.”

Lásd: http://www.freeweb.hu/csendes/kultura/emberijog.html

A Trianoni békeszerződés (1920.) ezzel szemben egyetlen tollvonással elvehette milliók állampolgárságát, milliókat kényszerített állampolgárságuk megváltoztatására.

Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata a trianoni szerződést is érvénytelenítette, vagy érvénytelenítenie kellett volna!

A szülőföldjükön állampolgárságuktól egyetlen tollvonással megfosztott magyar állampolgároknak az egész Kárpátmedencében – az egyes államok által az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata aláírásával – egyetlen tollvonással vissza kellett volna kapniuk a megkérdezésük nélkül, akaratuk ellenére elvett magyar állampolgárságot. A magyarul rosszul, vagy nem beszélőknek is! Trianon nélkül Szlovákia sem létezne Tovább olvasása