duro_vona

A Jobbik végigperli a fideszes hírhamisító médiabirodalmat

Több sajtóorgánum ellen is pert indít hírhamisítás miatt a Jobbik – közölte Dúró Dóra, a parlament kulturális bizottságának jobbikos elnöke.

Mint mondta, „a fideszes médiabirodalom” Terry Black és Zuschlag János bevetése után a hírhamisítástól sem riad vissza, a TV2 pedig meghamisította Vona Gábor egyik nyilatkozatát a vágással. (Amikor a Jobbik elnöke arról beszélt, hogy járt értelmiségi összejövetelekre, éppen Orbán Viktor polgári körébe, akkor a mondat második fele nem szerepelt a Tényekben.)

A Jobbik médiahatósági panaszbeadvánnyal él, és polgári pert indít a csatornával szemben. Perre számíthat a Pesti Srácok, az Origo, a Lokál és a Ripost is – sorolta Dúró Dóra, aki szerint a közszolgálati média is hasonló eszközökkel él, az M1 híradójában is megvágták a kifogásolt mondatot, a Ripost pedig az MTI-nek lett fontos hivatkozási pontja az elmúlt időszakban.

A jobbikos politikus elmondta, hogy az elmúlt időszakban több helyreigazítási pert is nyertek az érintett sajtóorgánumokkal szemben, és továbbiak is folyamatban vannak.

Az ezekben a lapokban megjelent cikkeket Dúró annak tulajdonította, hogy próbálják lejáratni, elhitelteleníteni a pártját, ami véget vetne a letelepedésikötvény-biznisznek.

„Hol vannak a fideszes férfiak?” – kérdezte Dúró Dóra, azt kérve, hogy álljanak ki, és „ne egy Terry Blacket küldjenek maguk helyett”, a szakpolitikai javaslatukra pedig ne hazugságokkal válaszoljanak. Szóvá tette a KDNP hallgatását is.

A jobbikos politikus kérdezték arról, hogy miért nem emeltek szót korábban a kuruc.info magánéletben kutakodó írásai ellen, amire azt felelte: a portál előtt is voltak ilyen eszközök, de az a politikai kultúra, hogy egy párt szakpolitikai javaslatára egy „nyilvánvaló hazugsággyár” a válasz, nem volt jellemző Magyarországon.

(MTI)

http://444.hu